آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
سرخط خبرها

راهنمای خرید محافظ برق مناسب + نکات و قیمت

  • کد خبر: ۶۸۶۴۷
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
راهنمای خرید محافظ برق مناسب + نکات و قیمت
به‌دلیل نوسان برق ناشی از قطع‌شدن برق، تقاضا برای خرید محافظ برق افزایش یافته است. و داشتن اطلاعات دقیق قبل از اقدام در جهت خرید یک محافط برق مورد اهمیت است.
طنین همتی|شهرآرانیوز، قطع‌شدن برق این روز‌ها در کشور نگرانی‌های زیادی برای شهروندان به‌وجود آورده است؛ نگرانی‌هایی که آن‌ها را مجبور می‌کند وسایل الکترونیکی خود را از این قطعی مصون کنند. به همین دلیل، تقاضا برای خرید محافظ برق برای حفاظت از یخچال، وسایل صوتی‌وتصویری و پکیج افزایش یافته است.

به‌گفته اتحادیه فروشندگان لوازم برقی و سیم‌کشی ساختمان مشهد، بیشتر شهروندان به‌دلیل قطعی‌های پیاپی برق و نگرانی از سوختن وسایل الکترونیکی‌شان، به‌دنبال خرید محافظ برق هستند که همین موضوع تقاضای آن را افزایش داده است.

به‌طورکلی ۳ نوع محافظ برق برای یخچال، وسایل الکترونیکی صوتی و پکیج استفاده می‌شود. باتوجه‌به اینکه این محافظ‌ها ایرانی هستند، قیمت‌های مختلفی دارند و کارخانه‌ها آن‌ها را قیمت‌گذاری می‌کنند. اکنون قیمت یک محافظ برق از حدود ۱۲۰ هزار تومان به بالاست. به‌گفته این اتحادیه، قیمت‌ها از آبان پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته است.
 
با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش استفاده مداوم کولرهای گازی درخانه ها، نگهداری و نگرانی از مصون بودن این وسیله از نوسانات و قطعی برق مورد توجه است. استفاده از یک محافظ برق کولرگازی با کیفیت می تواند از کولرگازی  در برابر نوسانات برق محافظت کرده و این وسیله را که با توجه به افزایش قیمت ارز قیمت بسیار بالایی پیدا کرده را از آسیب دیدن حفظ کند.
 
معمولا حداکثر جریان قابل تحمل توسط محافظ کولر گازی تا ۳۰ آمپر می‌باشد. ولتاژ برق شهری که معمولا در حد ۲۲۰ ولت می‌باشد و با توجه به در نظر داشتن توان کولر گازی که معمولا بر حسب واحد BTU بیان می‌شود می‌توان محافظ کولر گازی مناسب را انتخاب کرد.
 

نکات مهم برای خرید یک محافظ برق باکیفیت

اولین نکته‌ای که باید برای خرید محافظ برق در نظر گرفت، داشتن چراغ هشدار است. محافظ‌های برق ممکن است برای همیشه سالم باقی نمانند. حتی زمانی که محافظ به‌خوبی شوک و مقدار اضافی انرژی را منحرف می‌کند تا وسایل الکترونیکی متصل آسیب نبینند، ممکن است خودش در طی فرایند آسیب ببیند. چراغ نشانگر به شما امکان می‌دهد که بدانید محافظ شما به‌خوبی کار می‌کند یا نه.

نکته بعدی توجه به چندراهی برقی است که در نظر دارید تهیه کنید. باید در نظر داشته باشید که محل نصب چندراهی تا ورودی دیواری برق شهری چقدر فاصله دارد؛ چندراهی‌ها با کابل‌هایی با طول‌های متفاوت تولید می‌شوند: ۱/۲متری، ۲متری و ۵متری.

بسیاری از چندراهی‌ها با داشتن دیگر قابلیت‌هایی که ذکر شد، دارای یک محافظ داخلی نیز هستند. این محافظ داخلی درواقع از یک فیوز و یک متعادل‌کننده جریان تشکیل شده است. متعادل‌کننده جریان زمانی که شدت نوسان زیاد نباشد، می‌تواند نوسان را کنترل و جریان برق خروجی را پایدار کند. فیوز نیز زمانی کاربرد دارد که نوسان بیش از حد تحمل متعادل‌کننده باشد.

ممکن است محافظ‌ها و چندراهی‌ها کلید خاموش و روشن نداشته باشند یا یک کلید برای قطع جریان همه خروجی‌ها به‌صورت هم‌زمان داشته باشند یا در حالتی مطلوب‌تر برای هر یک از خروجی‌ها کلید جداگانه‌ای برای قطع جریان برق داشته باشند. باتوجه‌به نیازتان باید از بین این ۳ دسته یکی را انتخاب کنید.

زمان تأخیر در وصل برای دستگاه‌های گوناگون متفاوت است. مثلا زمان مناسب برای تلویزیون و رایانه حدود ۲دقیقه و برای یخچال حدود ۵دقیقه است. معمولا گزینه استفاده محافظ برق روی بدنه آن و جعبه محصول درج می‌شود.

شرکت‌های محافظ برق، همه دستگاه‌هایی را که قرار است به این محافظ متصل شوند، ضمانت می‌کنند. بنابراین، هنگام خرید محافظ برق این نکته را در نظر بگیرید و محافظ برق باضمانت بخرید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->